Hvis du er interesseret i et ITIL kursus, er du kommet til det helt rigtige sted. I de nedenstående afsnit vil du blive præsenteret for, hvordan et ITIL kursus kan gavne dig, og du vil ligeledes blive præsenteret for de forskellige ITIL4 kurser.
Hvorfor skal jeg vælge at tage et ITIL kursus?
Du skal vælge at tage et ITIL kursus, hvis du ønsker at optimere dine egenskaber inden for IT Service Management. På verdensplan er ITIL den mest anerkendte metode i forhold til IT Service Management. Det betyder, at dette kursus i høj grad kan være medvirkende til, at du får de nødvendige kompetencer inden for dette område.
Et ITIL kursus kan gøre dig klogere i forhold til en virksomheds IT-infrastruktur, hvorfor du får nogle værktøjer, som er relevante, når det omhandler virksomheder og organisationers informationsteknologi.
De forskellige ITIl4 kurser
Der er flere muligheder, når det kommer til ITIL4 kurser. Der er som udgangspunkt fem grundlæggende kurser, som er afhængige af hinanden:
-
ITIL Foundation
-
ITIL Intermediate
-
ITIL Lifecycles
-
ITIL Capability
-
ITIL Practitioner
De ovenstående kurser er lavet med udgangspunkt i et pointsystem. Det skal forstås på den måde, at du får X antal point for at bestå et kursus. Disse point skal så bruges til at tage det næste kursus. Pointsystemet er en indikator for, om du er klar til at det næste niveau. Dette giver en vis form for kvalitetssikring, i og med at der er garanti for, at du har det rigtige niveau.
Det er eksempelvis et krav, at du skal bestå ITIL Foundation for at kunne tage ITIL Intermediate. ITIL Intermediate indeholder 10 kurser, som har et pointsystem, der kan guide dig videre mod henholdsvis Expert- og Master niveau. Du kan ligeledes tilpasse din kurser, så de passer lige præcis med dine berøringsflader i dagligdagen på din arbejdsplads eller din virksomhed.